فروش قفسه انبار | قفسه بندی انبار | قفسه راک| راک فلز | قفسه بندی انبار بالکی راک


قفسه بندی راک کفپوش دار سنگین یا قفسه بندی بالکی راک (shelving Rock panels) یکی از کاربردی ترین انواع سیستم های قفسه بندی انبار بزرگ صنعتی و نیمه صنعتی می باشد که با حداکثر استفاده از فضا، امکان ذخیرسازی محصولات نیمه سنگین و سنگین را فراهم می سازد. این گروه از سیستم های قفسه بندی که به قفسه بندی بالکی راک (Bulk Storage Racking) نیز شناخته شده می باشند، به صورت طبقاتی پیاده سازی شده و از طریق پله های فلزی بین طبقات امکان دسترسی به به پالت های متعدد وجود دارد. شرکت قفسه بندی راک فلز، تولید کننده قفسه بندی راک کفپوش دار سنگین می باشد که در طراحی و تولید این گروه از محصولات خود استانداردهای خاصی را مد نظر قرار داده است. در ادامه به معرفی این نوع سیستم قفسه بندی انبار ، کاربردهای قفسه بندی پانل راک کفپوش دار سنگین و اجزای مهم آن اشاره خواهیم کرد.

قفسه بندی بالکی راک

ابعاد قفسه بندی راک کفپوش دار سنگین

  •     ارتفاع قفسه ها با توجه به شرایط سالن انبار در بازه 200 تا 1000 سانتی متر متغییر می باشد.
  •     دهانه قفسه بر اساس نوع و اندازه کالاها می تواند یکی از مقادیر 117، 155،194، 232 و 270 سانتی متر انتخاب گردد.
  •     عمق این قفسه ها 80، 90، 100 و 110 سانتی متر بوده که بر اساس خواسته مشتری انتخاب می شود.
  •     ابعاد در نظر گرفته شده برای کفپوش قفسه های پانل راک، عرض 38 سانتی متر و عمق 80، 90، 100 و 110 سانتی متر است.

کاربرد قفسه بندی راک کفپوش دار سنگین
 
چیدمان محصولات با وزن های نیمه سنگین و سنگین در طبقات مختلف این سیستم قفسه بندی توسط نیروهای انسانی انجام میشود که از طریق پله های تعبیه شده بین طبقات امکان پذیر میشود. با توجه به اینکه جا به جایی محصولات بیشتر توسط نیروی دست انجام میشود، در نتیجه بالکی راک اغلب برای انبارهایی کاربرد دارد که محصولات آن وزن زیاد سنگینی نداشته باشند. از جمله کاربردهای قفسه بندی راک کفپوش دار سنگین می توان به موارد زیر اشاره نمود:
 
  •     انبارهای ذخیره سازی قطعات اولیه
  •     کارخانجات تولید دارو و مواد شوینده و بهداشتی
  •     کارخانجات تولید ابزارآلات صنعتی و نیمه صنعتی
  •     ذخیره سازی مواد غذایی در سردخانه ها
با توجه به اینکه قفسه بندی پانل راک را می توان در ارتفاع های مختلف پیاده سازی نمود، در نتیجه امکان استفاده از آن در محیط های مختلف با ظرفیت های گوناگون وزن محصولات زیاد سنگین نباشند وجود دارد.
 
ویژگی های قفسه بندی پانل راک (بالکی راک)
 
با توجه به اینکه قفسه بندی پانل راک یا راک کفپوش دار سنگین را می توان به صورت طبقاتی پیاده سازی کرد و از فضای داخلی انبار حداکثر استفاده را برد، این گروه از تجهیزات انبارداری کاربرد بسیار زیادی پیدا کرده اند. از اصلی ترین دلایل استفاده زیاد از قفسه بندی پانل راک، ویژگی های متعدد و مزایای زیاد آنها می باشد که عبارتند از:
 
  •     امکان نصب پله بین طبقات برای تردد آسان نیروی انسانی و جا به جایی کالا و محصولات
  •     امکان چیدمان محصولات توسط اپراتور انسانی و چرخ دستی یا کانوایر که منجر به انبارگردانی و چیدمان آسان محصولات میشود
  •     نصب و اجرا قفسه بندی راک کفپوش دار سنگین در مدت زمان کوتاه
  •     تعیین اندازه دهانه و عمق پانل ها با توجه به وزن محصولات و تحمل بار
  •     امکان نصب قفسه ها بر روی هم تا بیش از 5 طبقه و متناسب با ارتفاع سالن
  •     قرار گرفتن کفپوش های مخصوص بر روی بازوهای هر قاب و فراهم شدن شرایط مناسب برای گذاشتن محصولات در هر قفسه
  •     امکان اتصال قفسه ها با پیچ و مهره به قاب و بازوها و ایجاد بدنه محکم و مقاوم در برابر ضربه و افزایش وزن محصولات در هر طبقه
  •     امکان طراحی و اجرای طبقات با توجه به نوع محصولات، فضای داخلی سالن
  •     امکان کاهش یا افزایش آسان فاصله بین طبقات بر حسب شرایط
قفسه بندی بالکی راک سنگین
 
قفسه بندی راک کفپوش دار سنگین چیست؟
سیستم قفسه بندی پانل راک یکی از رایج ترین انواع قفسه بندی فلزی سنگین انبارها می باشد که پانل های کفپوش دار به صورت طبقاتی بر روی هم قرار گرفته و با پله های تعبیه شده بین طبقات امکان جا به جایی در آنها وجود دارد. این نوع سیستم قفسه بندی که به پانل راک یا بالکی راک (Bulk Storage Racking) نیز شناخته شده می باشد، در مجموع از قاب، بازو، ستون، پله، پیچ و مهره و مهاربندهای افقی و ضربدری تشکیل شده و با اتصال به زمین کاملا در بربر ضربه و وزن زیاد محصولات مقاومت دارند. در ساختار قفسه بندی پانل راک چند قطعه و بخش اصلی وجود دارد که ارتباط مستقیم با استقامت این سیستم دارند که عبارتند از:
 
قاب قفسه بندی پانل راک :
با توجه به اینکه در سیستم قفسه بندی پانل راک چیدمان و جا به جایی محصولات در طبقات مختلف توسط نیروی انسانی انجام میشود، در نتیجه باید قاب قفسه که نقش چارچوب را دارد، از استحکام بسیار بالایی برخوردار باشد. علاوه بر استفاده از ورقه های فلزی محکم در ساخت قاب، مهاربندهای ضربدری و افقی نیز استفاده می گردد.
کفپوش بالکی راک:
 
یکی از اصلی ترین تفاوت های پانل راک با سایر سیستم های قفسه بندی، استفاده از کفپوش های مخصوص می باشد که بدون پیچ و مهره بر روی بازو قرار میگیرند. استفاده از این کفپوش ها باعث میشود تا محصولات با اندازه های مختلف با نظم بهتری در قفسه ها قرار گیرند.
 
بازو قفسه راک کفپوش دار:
در قفسه بندی های پانل راک تمام اقلام پالتی روی بازوها قرار میگیرند که از طریق کلیپ های ناخنی به ستون متصل میشوند. بازوهای به کار رفته در ساختار این قفسه ها دارای انواع مختلفی از قبیل بازوی رولفرم با کلیپ سه ناخته، بازوی رولفرم با کلیپ چهار ناخنه  و بازوی قوطی استاندارد با کلیپ سه ناخنه می باشد.
 
نصب قفسه انباری راک کفپوشدار:
از موارد بسیار مهمی که لازم است پس از انتخاب قفسه در نظر داشت، نحوه نصب و رعایت استانداردها برای آن می باشد. قفسه بندی انباری راک کفپوشدار به دلیل نوع سازه و عدم امکان جا به جایی و چیدمان کالاها با لیفتراک، باید به گونه ای نصب شود که رفت و آمد در آن آسان باشد. علاوه براین، به منظور حفظ استانداردها و اصول ایمنی انبارداری، قفسه انباری راک کفپوشدار باید تا حد امکان از مسیر کابل های برق فاصله داشته باشد. همچنین لازم به ذکر است که به میزان فاصله طبقه اول از زمین نیز باید توجه شود که در صورت طراحی صحیح و استاندارد، قفسه بندی انباری راک کفپوشدار پایه دار اجرا میشوند و فاصله حفظ خواهد شد.
 
قیمت قفسه بندی راک کفپوش دار سنگین:
قیمت قفسه انبار راک کفپوش دار سنگین با توجه به تعداد طبقات، ارتفاع و تجهیزات جانبی و همچنین قیمت فلزات و متریال به کار رفته برای تولید سازه تعیین می گردد. با توجه به تفاوت هایی که در قیمت هر قفسه در ابعاد مختلف وجود دارد، می توانید برای استعلام قیمت قفسه پانل راک با شرکت قفسه بندی راک فلز تماس بگیرید.
طراحی و ساخت قفسه بندی راک کفپوش دار سنگین:
با توجه به کاربرد بسیار گسترده سیستم قفسه بندی پانل راک در محیط های مختلف، شرکت قفسه بندی انبار راک فلز با بیش از 20 سال سابقه فعالیت در حوزه تولید تجهیزات انبارداری و قفسه بندی، تولید این محصولات را در مجموعه فعالیت های خود قرار داده است. این مجموعه در طراحی و ساخت و اجرای قفسه بندی راک کفپوشدار سنگین که در گروه قفسه های فلزی سنگین قرار دارد، استانداردهای لازم را رعایت نموده و بر اساس نوع محصولات و وزن آنها و شرایط سالن و انبار به صورت منحصر به فرد قفسه بندی مورد نظر را پیاده سازی می نماید. برای ارتباط با شرکت قفسه بندی راک فلز انبار و اطلاع از ویژگی های هر یک از محصولات این مجموعه می توانید از راه های ارتباطی ذکر شده در پایین صفحه استفاده نمایید.
 
سوالات متداول قبل از خرید قفسه بندی پانل راک
 
میزان تحمل بار در سیستم قفسه بندی پانل راک چقدر است؟
این نوع قفسه بندی برای انبار کردن اقلام سنگین و نیمه سنگین ساخته شده و می تواند تا یک تن (1000 کیلوگرم) میزان بار را تحمل نماید.
 
قفسه ها از چه نوع فلزی ساخته میشن؟
فلز مورد استفاده در قفسه بندی پانل راک و ضخامت آن بسته به نوع قطعه و عملکرد آن متفاوت و بنا به درخواست مشتری قابل تغییر می باشد.
 
ابعاد و مساحت قفسه بندی پانل راک چقدر است؟
تمام قفسه های ساخت شرکت راک فلز با توجه به نیاز مشتریان گرامی و در ابعاد سفارشی قابل ساخت می باشد
 
قفسه بالکی راک همان پانل راک است؟
بله قفسه بندی پانل راک را با نام های بالکی راک و قفسه بندی راک کفپوش دار سنگین نیز میشناسند.
 
آیا قفسه ها رنگ بندی خاصی دارند؟
بصورت عمومی قفسه ها با ترکیب رنگ تماما طوسی یا (طوسی نارنجی) تولید می گردند و در موارد خاص امکان ارايه قفسه ها با رنگ های آبی، (زرد سفید) و یا رنگهای اختصاصی امکان پذیر می باشد.

برچسب ها:

چرا قفسه بندی انبار راک فلز؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و صنایع مختلف ، قفسه بندی یکی از اجزای جدانشدنی هر صنعتی به شمار می رود. قراردادن و چیدمان کالاها در انبار و یا سوله بدون قفسه بندی انبار بی معنی خواهد بود.حال نکته حائز اهمیت این است که بدانیم با توجه به وسعت انبار و نوع کالاهای موجود چه نوع قفسه بندی انبار رابه کارببندیم که حداکثر صرفه جویی درهزینه قفسه بندی را داشته باشد و ضمنا باعث کاهش صدمات به کالاها ، افزایش بهره وری انبار و استفاده حداکثری از فضای انبار شود . شرکت قفسه بندی انبار راک فلز با سالها تجربه و تخصص بهترین سیستم قفسه بندی انبار را با بررسی کامل پارامتر های مختلف مانند شکل و حجم کالاها ، ابعاد دقیق انبار و بسیاری پارامتر دیگر ، به شما مشتری گرامی ارائه خواهد کرد تا بدون دغدغه و با اطمینان کامل بهترین سیستم قفسه بندی انبار یا قفسه بندی فروشگاه را پیاده سازی نموده واز فضای انبار یا فروشگاه حداکثر استفاده را نمایید . راک فلز ضمن تولید و عرضه کلیه تجهیزات قفسه بندی انبار و فروشگاه  با بکارگیری تجهیزات مدرن و کارشناسان زبده  و با رعایت کلیه اصول فنی ،ایمنی و استاندارد های کیفی ، بهترین سیستم قفسه بندی انبار یا فروشگاه را طراحی ، تولید و پیاده سازی مینماید .

سفارش از طریق واتساپ
جهت کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت قفسه با ما تماس حاصل فرمایید
02166438098 09128299308